World Crypto Con Blockchain Experience startar med Bitcoins 10-årsdag. Aktiviteter inkluderar Bloqchain Hackathon, Pokerturnering, eRacing, Token Tank och ett jätte Halloween Crypto Party på Omnia Nightclub värd Steve Aoki.

LAS VEGAS, 31 OKTOBER 2018 World Crypto Con (WCC), lanserar världens mest uppslukande och interaktiva blockchain- och kryptoupplevelse, med ett spännande schema över aktiviteter utformade för erfarna kryptoentusiaster och för nykomlingar att gå med i samhället och lära sig mer.

Schemat inkluderar över 120 högtalare från den växande kryptobranschen inklusive; BITSHARES, BITCOIN FOUNDATION, LITECOIN och VD för WAX tillsammans med lanseringen av den senaste decentraliserade valutaväxlingen, SUPERSONICEX ger möjlighet att lära sig mer om framtiden för blockchain-teknologin samt reglerande utveckling i krypto som påverkar industrin som helhet.

Det tre dagar långa evenemanget kommer att äga rum på Aria Hotel i Las Vegas med registrering som öppnar kl. 11 den 31 oktober, vilket markerar 10-årsjubileet för Satoshi Nakamotos Bitcoin-vitbok och tjänar som en påminnelse om att One Single Bitcoin den 31 oktober 2016 var värt endast $ 530 och idag, bara 24 månader senare, är värd $ 6300 per mynt!

World Crypto Con levererar en global scen värd Stewart Rogers, VentureBeats Director of Marketing Technology, tillsammans med Joel Comm och Travis Wright från The Bad Crypto Podcast, och kommer att erbjuda chansen att träffa och hälsa på några av branschens största namn.

“World Crypto Con är ett enormt evenemang som täcker över 200 000 kvadratmeter och över 120 gästtalare. Det är annorlunda än andra blockchain- och kryptohändelser, eftersom det inte bara handlar om nätverk med kollegor i branschen eller lyssnar på de senaste trenderna i regelverket, World Crypto Con går långt utöver det. Detta evenemang erbjuder en engagerande och interaktiv upplevelse som förenar en gemenskap och en plats för att fördjupa hur tekniken faktiskt förändrar världen ”säger Adam Williams, grundare av World Crypto Con.

William har lagt till; ”Vi är engagerade i att leverera de mest engagerande upplevelserna som går utöver en genomsnittlig kryptokonferens och omfattar samhällsaktiviteter som Hodl Rally och Tour de Crypto (#cryptokindness) där tidiga kryptoägare träffar entreprenörer, investerare, handlare, jurister och människor som bara är nyfikna på att luta sig mer, något som detta skulle du inte kunna stöta på vid något annat evenemang. ”

World Crypto Con har över 150 utställare över 200.000 kvadratmeter mässgolv, inklusive lansering av Global Fintech-plattform, SuperSonicEx samt Token Tank Live Experience och andra höjdpunkter:

Bloqchain Smart Vegas Hackathon

Domare och mentorer i världsklass från de bästa krypto- och blockchainföretagen kommer att erbjuda rådgivning, mentorskap och hålla presentationer. För första gången någonsin kommer en ny banbrytande kryptovaluta att erbjudas som pris.

Decent.bet Pokerturnering

Decent.bet har samarbetat med WCC för att vara värd för en interaktiv Blockchain Pokerturnering. Krypto- och pokerentusiaster kommer att ha möjlighet att spela med några av de största stjärnorna inom poker.

University Row

Ger framtida blockchain-företagare ett globalt stadium för sin forskning. Sex universitetsteam kommer att presentera sin banbrytande blockchain-forskning och projekt för konferensdeltagare.

World of Mining

World Crypto Con är den första konferensen som tar erfarna yrkesverksamma från världens mest innovativa gruvrelaterade företag för att skapa en enastående gruvupplevelse som kommer att driva gruvinnovation.

Levande konst med VESA

Cryptokonstnären och filmskaparen VESA kommer att visa upp sin innovativa blandade medieplattform Art For Crypto, som snabbt skapar nya kreativa standarder i blockchain-konstutrymmet.

Jätte “CryptOween” Halloween Party med Steve Aoki

WCC arrangerar en massiv Halloween-fest med den första årliga CryptOween-dräktsfesten på OMNIA Nightclub på Caesars Palace. Evenemanget kommer att bli DJ av Grammy-nominerade Steve Aoki och det kommer att finnas en kostymtävling med ett $ 1000 kontant- eller kryptopris för den lyckliga vinnaren.

Andra exklusiva konferensupplevelser på agendan inkluderar Blockchain eRacing, YouTube Influencer Meet & Hälsnings- och Monster Security Token (STO) -händelse.

”World Crypto Con är utformat kring kärnpelarna inom utbildning, underhållning och spänning”, tillade Christopher Herghelegiu, medgrundare av World Crypto Con. “Detta utrymme behöver inte fler ekokamrar, det behöver en konferens som vår som ger liv till framtiden för denna enorma industri och möjlighet.”

Huvudtalare inkluderar de största namnen i kryptovaluta, inklusive Brock Pierce, ordförande för Bitcoin Foundation, Charlie Lee, grundare av Litecoin, Charlie Shrem, Crypto Pioneer och grundare av Bitcoin Foundation. Dessa tillsammans med Bobby Lee, grundare av BTCC, Vinny Lingham, VD för Civic, Ronnie Moas, grundare av Standpoint Research och över 100 andra branschtitaner och över 150 utställare gör detta till ett evenemang som inte får missa!

Det kommer att finnas stora branschmeddelanden på WCC-scenen, vilket ger deltagarna möjlighet att höra första hand, senaste nya och handelstips inom blockchain-teknik.

Slutligen har World Crypto Con samarbetat med SuperSonicEx och erbjuder hela 50% rabatt på biljettpriser för att registrera besök www.worldcryptocon.com och använd kampanjkoden SUPERSONIC50.

PR och media:

Detta är ett sponsrat pressmeddelande. Publikationen på denna sida bör inte ses som en rekommendation av CoinGuides.org. CoinGuides ansvarar inte, direkt eller indirekt, för förlust eller skada som orsakats och vi ansvarar inte för noggrannheten eller kvaliteten på innehållet på denna sida. Vi rekommenderar alla läsare att göra sin egen forskning innan de investerar i företaget, produkterna eller tjänsterna som nämns i ovanstående artikel.